CBX750p Çalışır hale getirme.

CBX750p Çalışır hale getirme.

Mesajgönderen merruse tarih 11 May 2010, 16:19

Malum polis motorları ihale ile satılıyorlar. Bende bir tane satın aldım. Hiç kurcalanmamışını (nasıl olacaksa) aradım ama bulamadım tabi. Mecburen ihaleden sonra kurcalanmamışına razı oldum. Aldığım motor çalışmıyor. Yapısal bir sorunu yok gibi ama yapıalcak işi de çok. Öncelikle çalışır hale getirmem lazım. :)

Marş dişlisi kaçırıyor. Epey uğraştım ama çalışmadı. Marş motorunu söktüm onun tarafı sağlam. Bunlarda kavramalı bir sistem var. Ya onun balatasında bir sorun yada marş dişlisinde sıyırma var. Buradan bulamazsam ebayden alacağım. O arada da diğer taraflarını ufak ufak temizlerim.

Bugün akü taktım. Çalısşın diye marşa bastım. Yok.. Öyle yaptım yok böyle yaptım yok. Marş motorunun kablosunu takip ettim ona direk elektrik verdim marş motoru döndü.. Böylelikle motorun sağlam olduğunuda kesinleştirmiş olduk. Uğraştım didindim sigortaları falan filanı tek tek kontrol ettim ama anahtardan döndüremedim marşı. Tam vazgeçtim toplamaya başladım, baktım motorun diğer tarafındaki (marş motoru sağda) bir soket yerinden çıkmış. Onu yerine iyice oturttum. Baktım ön panelde yağ ve vites boşta lambaları yanmaya başladı. :) Haydi bismillah deyip bastım marş düğmesine marş motoru dönmeye başladı. Ama motor hala çalışmıyor. Benzin kokusu gelmeye başladı burnuma. Marşa basmayı kestim birde baktım motorun üstüne benzin akıyor bir yerden..
Aksaraydaki kargocu depoda benzin var boşaltın diye tutturmuştu. Bende eski sahibinden depodaki benzini hortumla falan çekmesini rica etmiştim. Amca hortumla çekme işini yanlış anlamışki musluktan karbüratöre giden hortumu çekmiş. Ama dışardan bakarak nereden çektiğini bulamadım. Elimdeki servis manueline göre karbüratörlerin ortasında olması lazım. Yarın depoyu söküp o hortumu yerine taktıktan sonra tekrar çalıştırmayı deneyeceğim. Ateşlemede sorun yoksa öyle yada böyle çalışması lazım. Yarın anlarız...

Bu arada tüm elektrik tesisatını tek tek kontrol ettim. Çalışmayan hiçbirşey yok. Farlar sinyaller, falan hepsi çalışıyor. Sadece korna çalışmıyor o da normal çünkü sirenleri söken eleman kornalarıda sökmüş.

Kuvvetle muhtemel dişliden. Çünkü aldığım adam marş motorunu değiştirdim demişti. Telefon açtım sordum gene tekrarladı. Ben marşa bastıkça marş motoru çoğunlukla boşa döndüğü için doğal olarak ısınıyordu. Muhtemelen ihaleye çıkmadan önce de aynı şey vardı, bunlarda idare etme mantığı ile belkide imkansızlıklardan dişliyi değiştiremediler ve birgün alet marş motorunu yaktı. İhaleden sonrada alan marş motorunu değiştirdi. Bu ilk ihtimal. İkincisi benim aldığım adamın motosiklet çalışırken marşa basmış olması. Bu da olası. Sonuçta ya kavrama sistemi yada marş dişlisi sıyırmış. Bunu anlayamayan hıyarzanlarda çekiç ile marş motorunun üzerine vurmuşta vurmuş.. Kit olarak ebayden buldum. 49 dolar. Eğer buradan bulamazsam onu alırım.

Marş motorunu söktüm, içi leş gibi. Kömür tozu sarmış dört bir yanını. WD40 manyağı yapıp önce temizledim. Sonra çizikler ve pas olan dış yüzeyini zımparalayıp temizledikten sonra boyadım. Nispeten daha insansı görünüm kazandı. Boya kurusun toparlayacağım. Seleyide söktüm ve iyice inceledim. Yırtığı deliği yok. Bol sabunlu su ile yıkadım o da cillop gibi oldu. Sünger kısmı kuruyunca onunda alt tarafındaki metal kısmı boyayacağım.

Marş motorundan enstantaneler;

Bu temizlenmiş hali..
Resim

Resim

Resim

Bugün epey yol katettim. Depoyu söktüm. Seleyi zaten sökmüştüm. Ne şasede ne de başka bir yerde en ufak bir kaza belirtisi yok. Dahası %99 depoyu ilk sökende benim. Altından bir parmak toz çıktı. Temizlemek için epey uğraşmak zorunda kaldım. Marş motorunu yerine taktım. Dün dağıtmıştım. Eksik olan pullarını falan ekleyip toparladım, yerine monte ettim. Şimdilik sorunu yok gibi. Ancak motor hala çalışmıyor. Benzin musluğuna gelen iki hortum var. Birisi boştaydı. Karbüratöre gideni ben bağlamıştım zaten. Diğer boşta olanın tahliye olduğunu düşünüyordum ama değilmiş. Emme manifoltundan vakum alıyor oradan. Motor dönmeden benzin akışı olmuyor yani. İlginç bir düzenek. Onuda yerine taktım. Benzin yolunda sorunum kalmadı. Ancak gördüğüm kadarı ile ateşleme yok. Haftaya ona ayrıntılı olarak girişeceğim. Bu haftasonu temizliğe başlama haftasıydı. Haftaya elektrik tesisatını gözden geçirip ateşlemedeki sorunun ne olduğunu bulmayı umut ediyorum. Muhtemelen elektrik tesisatından çıkacak çünkü tüp soketlerde falan toz var. Ama genede emin olmadan dalmak istemedim. Haftaya ona yoğunlaşıp tek tek kontrol ettikten sonra çalıştırırım diye düşünüyorum. 3 hafta sonra falanda binilecek hale gelir muhtemelen. Tabi bir aksilik çıkmazsa..

Günün paydası; kazası yok, paslanan bir tarafı yok..
merruse
 

Re: CBX750p Çalışır hale getirme.

Mesajgönderen merruse tarih 11 May 2010, 16:22

şçok Mes'udum.. :)

Bugün motorun sesini duyabildim sonunda. Çalışmamasının sebebi konjektördeki arıza ve jikle sisteminin çalışmaması imiş... Konjektörü iptal edip arabadan takviye yaptım. Baktım ateşleme geldi. Ancak hala çalışmıyordu. Jikle kolunu çekme teşebbüsüm başarısızlıkla sonuçlanınca karbüratör gurubunun direk üzerinden elimle jikle mekanizmasını çekince ikinci marştan sonra aldı. Jikle kolu çalışmıyor. Söküp kontrol edeceğim. Sonraki iş.. Şimdi bakım zamanı. :)

Bu arada karbüratörlerin balansı doğru değil. Balans ayarı da yapmam lazım. Tabi onun içinde bi vakum ölçere ihtiyacım var.

Sesi süper.. Beklediğimden çok daha iyi.. Helikopter gibi çıkıyor. :) Motorun devirlenme isteği falanda gayet başarılı. :))

*******************************************

Dün epey uğraştım. Temizlik manyağı oldum resmen. Kafa karenajını söktüm. Farı falanda söktüm. Elektrik tesisatı göstergelerin arkasında toparlanıyordu, kablo demetlerini falan insansı bir görüntüye kavuşturabilmek için tek tek temizleyip elden geçirdim. Zira bugüne kadar ne sökülmüş ne de temizlenmiş. 1 tam günde motorun ilk aşama temizliğinin ancak yarısını bitirebildim. Sol tarafı tozdan arındırılmış oldu. Haftaya sağ tarafı bitirmeyi planlıyorum. Sonrasında ikinci aşama detay temizliğine girişeceğim. O iş için havafilitresi kutusuna ihtiyacım var. Sökemedim aleti. Selenin altında konumlanan siyah bölüm. Üzeri toz + yağ ile kaplanmış vaziyette. Sökebilmek için kullanmadığım solvent kalmadı. Tiner bile denedim ama kemikleşmiş resmen. spatula ile daldım ama çalışma alanı çok dar ve her tarafına ulaşılamıyor. Mecbur sökmem lazım. Onun içinde arka tekeri sökmek zorundayım. Dün yapabileceğim iş olmadığı için erteledim. İleriki tarihte onun içine EFI nin beyinini falan monte etmeyi planlıyorum. O kutu bana lazım.
Herhalde bu temizlik işi beni en az 2-3 haftasonu falan oyalar. Sonrasında bakımını yapıp operasyonel hale getirmeyi düşünüyorum. Akabinde hem gövdeyi hemde motorun kendisini boyamayı düşünüyorum. Tabi bunları 6 aylık bir zaman diliminde yapacağım. Herşey sorunsuz halde çalıştığına emin olduktan ve motorada alıştıkan sonra enjektöre çevireceğim.

Motosikletin şu an ki hali..

Resim

****************************************

Dün pazar günü söküp eve getirdiğim parçaları temizlemeye başladım. Hava filitresi kutusunun kapağını tek parça sanıyordum. Temizledikçe öyle olmayabileceğini farkettim. Sonuçta 3 parça olduğu ortaya çıktı. Ama birbirlerine öyle yapışmışlar ve toz+jağ dan oluşan macun öyle bir kapatmışki, ayırana kadar akla karayı seçtim. Ama yaklaşık 45 dakikalık uğraş sonunda başardım.. :)
Aynı zamanda ön camı ve karenajınıda sökmüştüm. Üzerinde polis logosu , sprey boya ile yazılmış ihale numarası ve koli bantlaından oluşan acayip bir tabaka vardı. Kalından inceye gidecek şekilde zımparalamak sureti ile tümünü çıkarttım. Bir ara Herford'a gidip pasta ile zeminini iyice düzleştirdikten sonra o da yerine takılmaya hazır hale gelecek.

********************************************

Ön karenajdaki yağlı boya yazı ve Polis stickerlarını söktüm. Koli bandı ile birşeyler yapıştırmışlar, onlarda güneşte kala kala artık kemikleşmiş. Zımparalayarak onlarıda çıkarttım. Sonrada 3200 zımpara ile kalın zımparanın sebep olduğu çizikleri iyice yok ettikten sonra pasta + cila ile iyice temizledim. İşte sonuç...


Eski hali;

Resim

Al sana Fotoğraf
Beyaz noktalar su damlaları. Ne yaptıysam tam ortadaki polis logosunun izini kaybettiremedim.

Resim

Bunlarda diğer plastiklerin bir kısmı.. Bazılarında beyaz boya bile vardı.
Resim

***********************************************

Cumartesi günü karbüratörü söktüm. İğrenç bir şekilde toz + yağdan oluşan kir tabakasını temizledim. Sökmem yaklaşık 1 saatimi aldı. Temizlememse 4.5 saati buldu. Pislik resmen kemikleşmiş. Contact60 sıktım yemedi. WD40 ı tınmadı bile. Benzinle temizleyeyim dedim o da olmadı. Bende plastik kabın içine tineri döktüm, karbüratör takımınıda attım içine. Yaklaşık 2 saatlik beklemenin sonunda fırça ile temizlenebilir hale gelmişti. sonrasında 2- 2.5 saatlik bir uğraşının sonunda tertemiz bir karbüratör gurubum oldu. Emme manifoltunu falanda söktüm. Onlarıda temizledim. Muhtemelen ilk söken benim. İlk temizlenişleri olduğuda kesin zaten. Tümünün fotoğrafları var. Onlarıda bir ara eklerim. Karbüratör depo ve selenin sökülmüş halini telefonla çekmiştim onun resmi yanımdayken ekleyeyim bari..

Resim

Haftaya zamanım olursa arka tekeri sökerek resimde yeşil renkte gözüken lokma takımının altındaki hava filitresi kutusunu sökmek istiyorum. O da iğrenç gözüküyor. Sökmeden önce son bir kez tinerle temizlemeyi deneyeceğim olmazsa direk sökeceğim. Sonrasında da boya işine girişirim muhtemelen.

***************************************

Resim
Resim

Birde sağ tarafın genel görüntüsü

Resim
merruse
 

Re: CBX750p Çalışır hale getirme.

Mesajgönderen merruse tarih 11 May 2010, 16:24

Motosikleti çalıştırdım. Konjektör sorunum vardı. Onuda kendim imalat yapmak kaydı ile çözmek zorunda kaldım. Ama sonuçta çözüldü. Şu an sorunsuz çalışıyor. Garajda ufak bir tur bilem attım. Şimdi sırada karbüratörlerin ayarlanması var. Onuda hallettimmi doğru gidip fenni muayenesini falan yaptırıp plaka çıkartacağım.

ahanda helikopterimsi motosikletimin ilk homurtuları...

[url="http://www.fordist.com/mertol/cbx750/media/Video2.mp4"]Video1.mp4[/url]
[url="http://www.fordist.com/mertol/cbx750/media/Video1.mp4"]Video2.mp4[/url]
[url="http://www.fordist.com/mertol/cbx750/media/Video0.mp4"]Video3.mp4[/url]

*************************************

Sırada karbüratör yokmuş. Dün akşam üzeri motorla uğraşırken sadece iki tane silindirinin çalıştığını keşfettim. Nassı yani falan derken 3ncü ve 4üncü silindirlerin ateşlemelerini baktım. Ateşleme vardı ama silindirleer çalışmıyordu. E benzinde geliyorsa "acaba nedir nedir" diye düşünürken ateşlemenin sırasının yanlış olabileceğine karar verdim. Bu sabah uyandıktan sonra gittim deposunu söktüm gene ve bobinlere ulaşıp kabloları kontrol ettiğimde 3.ncü ve 4üncü silindirlerin yanlış bobinlere bağlı olduğunu farkettim. Bobinleri söküp kabloların hepsini doğru yerlerine monte ettikten sonra marşa bastığımda aslan kükremesi ile karşılaştım. Ve bir o kadarda duman tabii.. Egzostan susturucuda biriken kurumu attıktan sonra saat gibi çalışmaya başladı.

Yukarıdaki görüntüler sadece iki silindirle çalıştığı zamanda çektiğim görüntüleri. Yeni videoda çektim. Bir ara onlarıda eklerim. Ama sesi gerçekten korkutucu.. Tam bir aslan kükremesi gibi geliyor.. Bayıldım... :)
merruse
 

Re: CBX750p Çalışır hale getirme.

Mesajgönderen merruse tarih 11 May 2010, 16:28

İki gündür boya badana işleri ile uğraşıyorum. Açık krem sprey boya aldım. Onunla bazı parçaları boyama teşebbüsüm oldu. Sonuçta emin olduğum şey boyanın renginin kapaktaki ile kesinlikle aynı olmadığı oldu. Bende bugün ne kadar parça varsa hepsini söküp Herford'a götürdüm. Orada beyaza boyadık. Cillop gibi oldu. Yarın iyice kuruduktan sonra gidip alıp motosikletin üzerine takacağım. Sonrada elektrik işleri ile uğraşacağım biraz. Sinyaller falan kırıktı. Sirkeciden yeni sinyal falan aldık. Onları falan takıp yavaş yavaş toplayacağım motoru. Önümüzdeki haftada fenni muayene ve ruhsat işleri ile falan uğraşırım artık.

*****************************************

Marş motoru elimde kaldı. Kontaktörler kömüre kaynamış halde söktüm. Sanayide ustaya teslim ettim. Pazartesi belli olur ak motor kara motor..


*****************************************

Motosikleti boyarken depo kapağını açamadığımız için kırmak zorunda kalmıştık. Orjinalini bulamadım. Sipariş verirsem Honda Tr getiriyor ama o da ziyadesi ile pahalı. Bende CBX250 nin depo kapağından satın alıp onu taktım. Cillop gibim oldu. Hazır başlamışken depoyu söküp temizleyeyim dedim. İyiki demişim. İçinden neler çıktı neler. Somundan tutunda kum'a kadar herşey varmış içinde. Yaklaşık iki saat falan uğraşıp iyice temizledim. Benzin filitresinide değiştirdim. Tertemiz oldular. Bu hafta yada önümüzdeki hafta trafiğe tescil ettirip ruhsatını ve plakasını çıkarttıracağım. Sonra gezerim.. :)

Kısa vadede yapılacak işler;
- Boyanın su zımparası ile akan kokan yerleri alınacak sonrada pasta cila yapılacak.
- Fren ve debriyaj hidroliklerini değiştireceğim.
- Ön çatalın toz keçelerinden birisi deforme olmuş. Onları ve yağını değiştireceğim.
- Şaftın yağını değiştireceğim.
- Karbüratör senkron ayarı yapılacak.

Orta ve uzun vade de yapılacaklar;

- Motor indirilecek. Piston sekman ve conta seti alıp rektifiye edeceğim. (kompresyonlarını ölçtüm. sorun yok ama boyamak için nasılsa motoru indireceğimden o işide aradan çıkartmak istiyorum.).
- Tipik hastalığı olan ve hernekadar benimkinde henüz öyle bir ses olmamasına rağmen egzantrik zincirinin gergi takozlarını değiştirip ileride başıma iş açmasının önüne geçeceğim.
- Debriyaj balatalarını değiştireceğim.
- Şaseyi kumlatarak astar ve antipas sonrası tekrar boyatacağım.
- Lastikleri değiştireceğim
- Yakıt sistemini enjektöre çevireceğim.
- Karenaj ile ilgili fantezilerim var.
- Bulursam orjinal konjektörünü takarım.

**************************************************

Bugün güzel ama yorucu bir gün oldu. Dün ruhsat işlemlerini başlatmıştım. Aynı zamanda bugün için TUVTURK'ten randevu almıştım. Erken olsunda trafiğe kalmayayım diye sabah 7 ye randevu almıştım. 645 te orada olmam gerekiyordu. Dudulluyu falan hiç bilmem. Kaybolurum falan diye 6ya beş kala falan evden çıktım. Meğersem çok yakın ve basit bir yerdeymiş. 610 gibi falan kapısının önündeydim. :)
Neyse. Randevu olduğu için ve randevuluların içerisinde ilk gelende ben olduğum için beni direk kabul ettiler. Motosiklet fenni muayenesi çok basit. Önce motor ve şase numaralarını kontrol ettiler, sonra lastik diş derinliğini ölçtüler. Daha sonra sinyalleri farı ve stopları kontrol ediyorlar. Far yükseklik ayarımı beğenmedi amcalar. E motosiklet kullanmayı bilmedikleri için benide mecbur içeri aldılar tabe.. Bende farın arkasından bi tane tokat çaktım far ayarım tam oldu böylelikle.. Oysam oraya gitmeden önce farı uyarmıştım çıkıntılık yapmaması konusunda. E lafla uslanmayanın hakkı kötektir.. :)
Neyse far ayarını da geçtikten sonra ses ölçümüne geçtik. Ellerinde gürültü ölçen bi let var. Çok sosyetik birşey. Motosikletin yanına 1 m kadar uzağa geçip ölçüm yapıyorlar. Önce rölantide sonrada 3500 devirde ölçüm yapıldı. 3500 devirde 97 dB gürültü üretiyormuş benim kerata.. 80-90 arası olması gerektiğini ancak motosikletlerde 100 ü geçmedikçe sorun etmediklerini dile getirip raporumu hazırlayıp beni sepetlediler. :)

Bende diğer evraklarla beraber hazırladığım dosyayı emniyete verdim. Salı günü ruhsatımı verecekler. Bu arada plakam belli oldu. 34 YJ ***.. :)

Muayene istasyonua giderken motoru biraz denedim. Çok keyifli bir sesi var. İvmelenmesi falan güven verici. Kullananı üzecek bir motor değil. Racing gibi saçmalamadan efendi efendi ama emin adımlarla hızlanıyor. Ön cam son derece başarılı. 120 ile falan giderken rüzgardan rahatsız olmuyorsunuz. Otobanda denemek için 160 a kadar çıktım, gayet istikrarlı ve dengeli gidiyordu. Şimdi sırada ufak tefek işleri kaldı. Plaka gelsin servise götürüp onlarıda yaptırdımmı tamamdır.

*************************************************

Bugün Herfordta boya ile ilgili kalan işleri hallettik. Önce pasta cila yapıldı ve akan yerler falan temizlenip yeniden parlatıldı.
Sonra geçen sefer oraya gitmeden sadece parçaları götürdüğüm için boyanmadan kalmış olan ön çamurluğu ve amortisörleri boyadık. Ve en son olarakta şasenin bir kısmını siyaha boyadık. Hazır el atmışken jantlarıda temziledik biraz. Bence gayet güzel oldu. Fotoğraf makinesini paketlediğim için telefonla çekmez zorunda kaldım ama genel olarak iyi oldu diyebilirim..

Bu eski hali;
Resim

Bu da yeni hali;
Resim



Şimdi sıra servise gidip debriyaj ve fren hidroliklerini ile şaftın yağını değiştirterek karbüratörü ayarlatmakta...

*********************************************
merruse
 

Re: CBX750p Çalışır hale getirme.

Mesajgönderen volkert tarih 11 May 2010, 18:12

Güzel iş çıkarmışsınız elinize sağlık.

En çok ön camın öyle pırıl pırıl hale nasıl geldiğine şaşırdım. :shock: Onca zımparadan sonra pasta cila ile eski haline geliyormuş demek ki, ilginç.Bilmiyordum.
volkert
 

Re: CBX750p Çalışır hale getirme.

Mesajgönderen ilyada tarih 11 May 2010, 19:22

volkert yazdı:Güzel iş çıkarmışsınız elinize sağlık.

En çok ön camın öyle pırıl pırıl hale nasıl geldiğine şaşırdım. :shock: Onca zımparadan sonra pasta cila ile eski haline geliyormuş demek ki, ilginç.Bilmiyordum.


Ben birkez zımpara ile camın içine ettim ve sonra ne yapacam diye kara kara düşünürken .. Paslanmaz parçaları polisaj yaptığım bir keçe vardı. 13-14 cm. çapında birşey. Onu matkap tezgahına bağlayıp en yüksek devirde , ne olduğunu neye yaradığını çok da bilmediğim ama sağda solda gördükçe meraktan satın alıp bi kenara koyduğum üç beş ayrı çeşit polisaj pastasıyla birlikte parlatmayı denemiştim. Eğer abanıp yüksek ısı oluşturarak plastik yüzeyinde erimeye benzer şeyler oluşturulmazsa gayet harika sonuç veriyor.

Daha sonra şöyle bir polisaj fırçası gördüm ve aldım , galiba sovyet malı idi; yine 13-14 cm. çapında kumaşları daire daire kesip bir sürü kumaşı ortasından kalın iki pul ve cıvatayla sıkıp bi fırça yapmışlar. Kadife kullanılanı vardı, normal pamukluya benzer bildiğimiz kumaştan yapılanı vardı. Onları da aldım ve denedim. Yahu onlarla bile oluyor. Pasta olmazsa çok uzun sürüyor tek fark o. Sonuç olarak plastik olan herşey kalıncan inceye doğru suyla zımparalanıp , istenirse en ince kum zımpara ile mat bırakılabiliyor, istenirse parlatılabiliyor. Tam şeffaf plastiklerde olay abartıldıkça optik gariplikler oluşabiliyor ama görünün yine de pırıl pırıl çiziksiz oluyor.

---

O iş için havafilitresi kutusuna ihtiyacım var. Sökemedim aleti. Selenin altında konumlanan siyah bölüm. Üzeri toz + yağ ile kaplanmış vaziyette. Sökebilmek için kullanmadığım solvent kalmadı. Tiner bile denedim ama kemikleşmiş resmen. spatula ile daldım ama çalışma alanı çok dar ve her tarafına ulaşılamıyor. Mecbur sökmem lazım. Onun içinde arka tekeri sökmek zorundayım. Dün yapabileceğim iş olmadığı için erteledim. İleriki tarihte onun içine EFI nin beyinini falan monte etmeyi planlıyorum. O kutu bana lazım.


Doğru mu anladım , beyini hava filtresinin içine mi monte edeceksin ? Serin yer olayı ile mi ilgili ?

bobinlere ulaşıp kabloları kontrol ettiğimde 3.ncü ve 4üncü silindirlerin yanlış bobinlere bağlı olduğunu farkettim. Bobinleri söküp kabloların hepsini doğru yerlerine monte ettikten sonra marşa bastığımda aslan kükremesi ile karşılaştım. Ve bir o kadarda duman tabii.. Egzostan susturucuda biriken kurumu attıktan sonra saat gibi çalışmaya başladı.


İki silindir hiç olmadan çalışabilmesi çok enteresan :shock:

Sonuçta emin olduğum şey boyanın renginin kapaktaki ile kesinlikle aynı olmadığı oldu. Bende bugün ne kadar parça varsa hepsini söküp Herford'a götürdüm. Orada beyaza boyadık. Cillop gibi oldu. Yarın iyice kuruduktan sonra gidip alıp motosikletin üzerine takacağım


Herford nedir , kimdir hocam ?

Sevgiler...CeM...
ilyada
 

Re: CBX750p Çalışır hale getirme.

Mesajgönderen merruse tarih 11 May 2010, 21:22

Hava filitrelerini açık tip ile değiştireceğim için hava filitresinin kutusuna ihtiyacım kalmayacak. Ancak onu sökünce görüntü çok kötü oluyor. E madem kutu var, korunaklı da yağmur çamur ile işi yok o durumda en güzeli ECU yu onun içine yerleştirmek.. :)

Valla iki silindirle bile gayet güzel çalışıyordu. İşin ilginci ben tepesinde olmama rağmen yürüyebiliyordu da.. (Bek minyon bir tip sayılmam.. :) )

Herford benim yıllardır arabamın bakımını yaptırdığım bir servis. Boyahaneleri falanda var. Sağolsunlar çoğu zaman maliyetine işlerimi yapıyorlar. :)
merruse
 

Re: CBX750p Çalışır hale getirme.

Mesajgönderen nba tarih 12 May 2010, 13:38

Çok güzel bir paylaşım, teşekkürler öncelikle...

Her ne kadar bu işlemleri bşr çırpıda okuyup ağzımın suları aksa da eminim ki normalde çok uzun zaman alan ve sabır tüketen işlemler silsilesinden oluşuyor... İleride şöyle bir atölyem olsa, ekonomisini düşünmesem hemen atlayacağım bir iş... ("sayısal loto 6/49 işte yeni şans topunuz" diye bir reklam müziği vardı lotonun ilk başladıklarında... :? )
Burak Aktas
'98 1100GS
Kullanıcı avatarı
nba
 
Mesajlar: 77
Kayıt: 08 Eki 2009, 09:21

Re: CBX750p Çalışır hale getirme.

Mesajgönderen merruse tarih 12 May 2010, 14:02

Hocam bu işler için atolyeye falan gerek yok. Evin otoparkında yada balkonunda halledebiliyorsunuz biçok şeyi..

Aslında çok zaman falanda almıyor. Takım taklavat eksiği olmadıktan sonra yavaş yavaş yapılır. Sonuçta kapıda bekleyen müşteri olmadığı için rahat rahat yapabiliyorum..
merruse
 

Re: CBX750p Çalışır hale getirme.

Mesajgönderen nba tarih 12 May 2010, 14:10

merruse yazdı:Hocam bu işler için atolyeye falan gerek yok. Evin otoparkında yada balkonunda halledebiliyorsunuz biçok şeyi..

Aslında çok zaman falanda almıyor. Takım taklavat eksiği olmadıktan sonra yavaş yavaş yapılır. Sonuçta kapıda bekleyen müşteri olmadığı için rahat rahat yapabiliyorum..


İşte bu noktalarda sorun çıkıyor bende, 'alet işler el övünür', devamı: 'aleti olmayan dövünür'. İşte ben bu dövünme kısmına uyuz oluyorum. İş sebebiyle normal çalışma ortamımda(gemi makine dairesi) hemen her türlü olanak varken bu işleri yaparken elimde olmaması zaten düşük olan sabır eşiğimi daha da aşağılara çeker diye tırsıyorum. Sonuç olarak: yemiyor yani :)
Burak Aktas
'98 1100GS
Kullanıcı avatarı
nba
 
Mesajlar: 77
Kayıt: 08 Eki 2009, 09:21


Dön HONDA

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron