'96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Güçlü, sağlam, bağımlılık yapıcı ağır iş beygirleri...

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen Nurettin Ozcan tarih 17 Nis 2010, 10:34

olidamara yazdı:ayıpsın nurettin elimden ne gelirse yaparım :)


Canimsin!
Nurettin Ozcan
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen ilyada tarih 17 Nis 2010, 19:54

Kaplamalarla ilgili olarak, iş bittikten sonra çıkan eski iki hilal elimizde kalacak. Onlardan birini Giraya, diğerini Tuğcana kargoyla gönderebilirim ve ne olup ne olmadığını, Türkiyede yapılıp yapılmadıklarını araştırmak mümkün olabilir. İki önemli nokta var gibi ; alüminyum üzerine kaplama, ve sert. Oldukça sert. Kesici takımların üzerindeki kadar değilse bile epey sert. (TİN kaplama alüminyuma uygulanabiliyor mu ?)

---

olidamara yazdı:birde 1200 gs teki kaplama dacromet-geomet-deltatone gibi bir şey sanırsam
bunlarda;
arkadaşlar biraz maliyetli ama aliminyum üzerine uygulanıyor.görüntüsü sıcak daldırma galvaniz kaplamanın biraz daha parlağı dayanımı gayet yeterli belki birisinin işine yarar.

dacromet biraz daha kalitelisi geomet


Bunlar motorcunun işine yarar. Motor toplayan, söküp tepeden tırnağa toplayan kişilerin felaket işine yarar, tek parçaları yeni ve farklı teknolojilerle kaplatmak isteyebilecek kişilerin işine de çok yarar..

Bizim motorlardan yola çıkalım. Hemen herşey elekrtostatik boya ile boyanmış. Zamanla çiziliyor , paslanıyor vs. Birşeyler yapmak gerekiyor. E aynı şeyi yapmak , aynı yöntemleri kullanmak zorunda mıyız ? ?

Ben motorun orjinalle bire bir aynı olmasına pek kafayı takmayan biri olarak , kendimce şu sebeplerden farklı yöntemlere , farklı uygulamalara yönelebilirim :

Eski yöntemden daha başarılı veya en az onun kadar başarılı sonuçlar veriyorsa.
Fiyatlar uçuk değilse.
Kolay ve çabuk uygulanabiliyorsa.
Estetik olarak beni rahatsız etmiyorsa.
Elektrostatik boyada bazen yaşanan sıkıntıyı ; eş ve simetrik parçalarda sadece biri boyandığında renk tutturma , renk farklılığı sıkıntılarını yaşatmayacaksa, standart sonuçlar alacaksam.

Hele bir de korozyona ve çizilmeye karşı direnci biraz daha yüksekse :!:

------

Benim merak ettiklerim :

Kafamda oluşan plan 12gs. lerde gidon üzerinde gördüğümüz kaplamayla gidonu, orta ve yan ayağı ve demir boru kullanılarak yapılmış ne varsa söküp -ilk etapta bunlarla bir deneme yapıp, şasi hariç, günün birinde sökersem onu da- , bulabilirsem o kaplamayla , eğer bulamazsam Girayın önerdiklerinden biriyle kaplatmak. Eğer herhangi bir sorun olursa , gerekiyorsa kumlatarak, veya üzerine olduğu gibi statik siyah boya atmak çok kolay olduğu için .. Fırsat bulunca deneyeceğim yani. En azında gidonda ve sehpalarda muhakkak deneyeceğim.

12gs gidon ve diğer parçalarındaki kaplamanın tam olarak ne olduğunu , net olarak niteliklerini ve burada yapılıp yapılmadığını vs. öğrenebiliyor muyuz ?

Darcomet ve diğer adı geçen kaplamalara dair fotograflar ekleyelim zaman içinde. Görüntülerini de merak ediyorum. Kumlanmış yüzeyde durum nasıldır , parlak yüzeyde nasıldır vs. gibi..

Alüminyum üzerine zaten herşeyi merak ediyorum. Bmw nin alüminyum hilallerde kullandığı bu koyu yeşile çalan renkteki kaplamasını Türkiyede hiç görmedim, tam adı nedir ve burada yapılıyor mu onu da merak ediyorum.

Velhasıl , bu kaplama mevzusu meraklı motorcunun işine her zaman yarar. Eskime yüzünden elzem durumarda da yarar ve bir alternatif olur, incik boncuk parçayı kaplatmak , daha yüksek korozyon dayanımı almak isteyen kıl ve motoruna titiz motorcunun da işine yarar. O incik boncuk parçalardan kıyamet gibi var motorun üzerinde. Birkaç örnek vermek gerekirse , belli yaşın üstündeki tüm telelever kullanan bmw lerde istisnasız paslı durumda olan parçalardan bazıları : arka ve ön amortisör yayı , segmanı, pulları , tablası kılı tüyü.. Pas içindedir.. Enjektörlerin bağlantı sacları.. Fren pedalı.. Sol ve sağ sürücü pegleri.. Birçok cıvata, arka jantı bağlayanlar.. Ön teker mili ve çevresindeki ilgili bazı detaylar vs. vs. Ybr de aklına ne gelirse :D Plastik hariç herşey diyelim.. Yağmur altında yatmış motorda aklına ne gelirse.. Ufak alüminyum parçalar, oksit üretenler.. Olabiliyorsa , netice veriyorsa ve çirkin görünmüyorsa büyük alüminyum parçalar, pegler vs..

Türlü zihnisinir proceler ; örneğin Tuğcanın dediği Tİn kaplamayla zincirli bir motorun ön ve arka dişlilerini kaplat bakalım ne oluyor ? Bakalım kolay kolay eskiyecek mi ? Bakalım bir yerinde pas bile oluşabilecekmi.. Ama o parlak sarı güneş altında insanların gözünü alıp trafik kazalarına sebebiyet verebilir o başka .. :D Zincirli motorlara alüminyumdan dişliler yapmaya başladılar artık. Asıl işi yapan üzerindeki kaplama :!:

Kaplama mevzusu bir bütün olarak her zaman işimize yarayabilecek bir konu. Biz genel olarak klasik yöntemlerden pek şaşmıyoruz sorun orada.Boya yerine kaplama veya eski kaplama yerine farklı , daha yeni ve nitelikli bir kaplama yaptırmayı her zaman düşünürüm. Girayla daha önce telefonda uzun uzun sohbetini ettiğimiz , sağolsun Girayın her açıdan yardım ve destek sunduğu bir konudur bu. Kaplamalar ile ilgili yeni bir başlık açalım ve orada konuşmaya devam edelim bu konuyu. Siz şimdilik kaplamalarla ilgili mesajlarınızı ayrı , tek mesajlar halinde bu başlığa eklemeye devam edin , sonra hepsini bir araya toparlayalım.

Sevgiler...CeM...
ilyada
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen ilyada tarih 17 Nis 2010, 20:08

Bugün ve yarın iş araya giriyor, seni biraz bekleteceğim Duro kusuruma bakmayasın.

Sonra rulmanları söküyorum ve gidip hilallere bakıp alıp geliyorum. Keçelerin seri numaralarını çıkartacağız, Bempara sipariş edeceğiz. Debriyaj balatası ve krank keçeleri için de elimizde seri numaraları olsa , ve ister oraya giderek , ister telefondan sipariş verelim onların söyledikleri seri numaralarıyla elimizdeki hazır numaraları karşılaştırabiliyor olsak daha güzel , daha garanti iş yapmış oluruz , onların olası hatalarını da çabuk fareketme imkanımız olur, bence , genel olarak.

Bu Realoem deki mikrofişlerde eksikler ve yanlışlar bulmaya başladım ve bunlar gitgide artıyor. Bazı şeyler hiç yok.
Bazı şeyler çizimlerde ters sırayla takılacakmış gibi gösteriliyor. Örneğin önce rulman, sonra segman mümkün, bunun aksi imkansız ama çizim bazen aksini gösteriyor. Ciddi birşey yok ama ben yine de kıllandım bu durumdan ve başka bir mikrofiş kaynağı daha bakalım derim. Bende eski çöken harddiskin içinde yüklü olan birtane vardı , onu kullanırdım. İnternetten indirmiştim ama birinin upload ettiği paylaşım noktasından mı , yoksa genel bir kaynaktan mı edindiğimi hatırlayamıyorum.

Realoem gibi başka mikrofiş çizim kaynakları bakalım Nurettin. Google ve Advrider da bir tarayıver bunu. İndirilebilecek dosyalar ise indir , ben eksik bulduğum noktayı örnek olarak vereyim ve daha güvenilir, farklı , eksikleri olmayan birşey var mıdır , yoksa alayı aynı dosya mıdır onu da merak ediyorum.

Sevgiler...CeM...
ilyada
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen Nurettin Ozcan tarih 18 Nis 2010, 08:42

Microfis siteleri;

http://www.ascycles.com/illustrated_par ... _main.aspx

http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.aspx

Motobins web sitesini degistirmis biraz. daha evvel varolan krank kecesini bulamiyorum orda simdi. Dolayisiyla krank kecesini Bempar'dan siparis edebiliriz ve Nedim'in onerdigi gibi 2 adet isteyecegim. Montajda bi problem olursa yedek olur, olmazsa yazin nedim'in de debriyaji degisecegiz zaten...

Ama balatayi sanirim motobinsten alacagim. Sachs...

Bempar'in malzemeyi getirmesi iki hafta surer mi acaba?
Nurettin Ozcan
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen ilyada tarih 18 Nis 2010, 08:51

Benim bildiğim ongün diyorlar ama genelde 7-8 gün.. Diye duyuyorum.
ilyada
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen ilyada tarih 19 Nis 2010, 02:43

Keçeleri ve rulmanları söktüm. Fotograf vs. de çektim ama bu gece ve yarın yazı yazacak fırsat yok. Önce rulman numaralarını ekleyeyim , kıl bir iş geldi onu bitireyim ardından devam edeceğim.

52x20x15 - 801201 - N.F - FAG (7 misket. Plastik kafesli..)
52x25x15 - 801200 - M.B - " (9 misket) iki adet :!:
59x17x20 - 801199 - M.F - " (6 misket)
47x17x14 - 801202 - N.F - " (7 misket)
47x20x14 - Numaralar okunamıyor. (8 misket) Muhtemelen yine 801 ... diye başlayan aynı serinin önceki veya sonraki numarası çıkacak..

Tümü çift tarafı kapalı, plastik kapaklı.

İkisi Portekiz, dördü Almanya üretimi, hepsi Fag.

Bu rulmanlar numaraları itibariyle sırayla gidiyor. Aralarından biri, üçüncü sıradaki, 59 dış çap, 17 delik ölçüsü olan .. Diğerleriyle yakından uzaktan alakası olan bir rulman değil ; dış çapına göre delik ölçüsü orantısız biçimde küçük, enteresan birşey. Bu da bence şu anlama gelir , bu sırayla giden numaralı rulmanlar özel bir seridir muhtemelen. Üreticinin sipariş üzerine ürettiği ve numaralarını da genel özelliklerine göre gruplayarak verdiği ana katalogdan değil , sipariş ve kullanım noktasına göre , postasına göre bu şekilde sırayla verdiği rulmanlardandır diye düşünüyorum.

Daha önce aldım ben bunların aynısını, aynı marka ve aynı kalitede olanını. Bulmakta sorun yok, yine bulunur. Yarın bir ara aynı yere yine gidip soracağım detayları ve fiyatları vs. Yer zaten yakın. Ama Tuğcanın dediği Timken alternatifi var ise .. Ben şahsen tercih ederim. Timken evet daha kaliteli ama sadece bunun için değil , taklit piyasası olmadığı için. Kocaman bir Fag kataloğu var bizim hırdavatçıda , yarın oradan bakınca grubu vs. de belli olacak. Eğer Timken kataloğunda da varsa .. Timkense timkendir yani. Her zaman alır takarsın, taklit veya ülkesine göre kalite anlamında "acaba ?" diye birşey gelmez aklına .. Ha, en fazla ne olur , Türkiyenin her hırdavatçısına , Anadoludaki bazı ufak yerlere sipariş veremeyebilirsin, birkez aldığın yerden devam edersin. Postayla mostayla gelir bi şekilde. Sanayi kentleri ise sorun olmaz..

Timken kataloğunda herşey olmayabilir ama eğer mevcutsa birdahaki sefere de oradan alırız. Bakalım buna.

---------
Keçeler ise ... Biri KACO , diğerleri BAF diye markalar. Sahiden kalite keçeler bunlar. Piyasa işi mallarla hiç ilgisi yok. Bu markaları satan var mıdır acaba.. :roll:

Bir aksilik çıkmazsa yarından sonra devam..

Sevgiler...CeM...
ilyada
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen olidamara tarih 19 Nis 2010, 10:18

[quote="ilyada"]Kaplamalarla ilgili olarak, iş bittikten sonra çıkan eski iki hilal elimizde kalacak. Onlardan birini Giraya, diğerini Tuğcana kargoyla gönderebilirim ve ne olup ne olmadığını, Türkiyede yapılıp yapılmadıklarını araştırmak mümkün olabilir. İki önemli nokta var gibi ; alüminyum üzerine kaplama, ve sert. Oldukça sert. Kesici takımların üzerindeki kadar değilse bile epey sert. (TİN kaplama alüminyuma uygulanabiliyor mu ?)

Cem sanırım uygulanmıyor.Aliminyum'a pvd diye bir kaplama yapılıyor.
Gönder tabii önce spektrometre ile malzemeyi bulalım ama kesmem lazım.
Sonra kaplamaya yollarım.
Dacromet fiyatı en küçük malzemeler 3 TL/KG dan yaptırıyoruz.
Tin yaptırmadım ama epey pahalı.
bu arada dacromet fırın boya gibi birşey firmalar içeri sokmuyor.
ama kaplamaların genelinde işlem
1-yağ alma(eğer yüzey çok pütürlü ve pis ise kumlama taşlamadan sonra)
2-asit ya da baz ile yüzey temizliği
3-kaplama
4-bazı kaplamalarda ısıl işlem
olidamara
 
Mesajlar: 162
Kayıt: 30 Eki 2009, 11:23

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen ilyada tarih 19 Nis 2010, 21:59

Rulmanların tümü her iki taraftan da plastik kapaklı, kapalı rulman. Birer taraflarını açtım, tümü misket, içlerinde konik rulman vs. yok :

Resim

Fotografa göre de sırasıyla :

52x20x15 - 801201 - N.F - FAG (7 misket. Plastik kafesli..)
52x25x15 - 801200 - M.B - " (9 misket) iki adet :!:
59x17x20 - 801199 - M.F - " (6 misket)
47x17x14 - 801202 - N.F - " (7 misket)
47x20x14 - Numaralar okunamıyor. (8 misket) Muhtemelen yine 801 ... diye başlayan aynı serinin önceki veya sonraki numarası çıkacak..

Tümü çift tarafı kapalı, plastik kapaklı. İkisi Portekiz, dördü Almanya üretimi, hepsi Fag..
ilyada
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen ilyada tarih 20 Nis 2010, 00:28

Tuğcan yazdı:Cem, yazdığın numaralar rulman numarası değil, BMW'nin kendi kodu olabilir ancak üniversal bir numara değil kesinlikle.


Evet, malesef abi. Bugün benim rulmancı da hem çay içmeye, hem de rulmanlara bakmaya geldi, baktı. Özel seri diyor ve adres olarak da İna ve başka bazı markaların distribütörü , bulunmaz rulmanların son 50 yıldır mehşur sihirbazı Mustafa Kızıl diyor. Bulunmayan şeyleri bulursun orada, bulunan mal ile uğraşmaz. Eğer borusan şakır şakır satıyorsa, her isteyene anında raftan çıkartıp veriyorsa olmayabilir, ucuzsa , çok öpmüyorlarsa yoktur, oradaki fiyata göre kendine kar görüyorsa bulundurur vs. diyor..

Epey rulman mevzusu oldu bugün. Benim ortak eskilerden.. "rulman bakımı" diye bir kavram vardı eskiden , böyle eskiyen rulmanı söküp atmak yoktu, teker bilyaları , direksiyon bilyaları , makinaların rulmanları sırf bakım için sökülür , yıkanır temizlenir, parmakla güzel greslenir sonra yine yerine takılırdı. Koca koca parçalar rulman bakımı için sökülür takılırdı. Bazı rulmanların komplesini değiştirmek çok pahalı olur, kötü öperlerdi, sadece çanak değişirdi, misketleri denklemek ve rulmanı adam etmek gibi işler bile vardı ; onunkini ona, ötekininkini buna vs. şeklinde denklemek.. Ben çocuktum , Mustafa Kızıl bulunmayan rulmanları satardı , yanaklarımızdan öpüp yollardı, ben emekli oldum hala bulunmayan rulmanı satar.. Şeklinde bir muhabbet.. :D

Bizim rulmancı Timkende olmayabilir diyor. Bu rulmanların taklidinden veya düşük kalitelisinden de korkmaya çekinmeye pek luzum yok, sirkülasyonu olan serilerin taklidiyle uğraşırlar, bunların adedi de, ulaşım kanalları da onları sarmaz. Çin malının vs. olduğunu da pek sanmam diyor..

Muadil başka marka konusunda , zor ama belli de olmaz diyor.

Timkeni o da anlata anlata bitiremiyor. Bütün rulmanlar öyle olsa biz batardık diyor :)
Fag markasının aslı Torington diye bir markadır , Fag ve İNA ikisi de bu kökenden gelir , İna sonradan japonlara geçti vs. vs. gibi birsürü kel alaka detay muhabbetin sonunda ben en son , "e tamam , ne yapalım yani şimdi ?" diye sorduğumda ... Gülerek .. "Mustafa Kızıla bakacan..." diye bitti muhabbet..
----

Arkadaşlar ben derim ki..Bu kadar ettik ,

1- Bu rulmanların kaliteli muadilleri yoksa , olmadığından emin olalım :!: varsa ne ala, yoksa olay FAG dır diyelim.
2- Borusandan ve Bempardan telefonla fiyat soralım.
3- Mustafa Kızıl amcadan da olup olmadığını ve fiyatlarını soralım.
4- Nerede bulunduğunu ve ne kadar olduğunu da bir genel bilgi olarak buraya ekleyelim.

En azından herkes aynı sorularla tekrar tekrar boğuşmaz. Yarın işi olanın da işi kolaylaşır.

İşlerim hala bitemedi , yarın üç ayrı noktadan fiyat sorma kısmına bakacağım. Tuğcan, sen de muadil alternatif konusuna son birkez daha bak abi.

Sevgiler...CeM...
ilyada
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen ilyada tarih 20 Nis 2010, 01:18

Şanzımana devam...

Keçeleri ve rulmanları söküyoruz. Keçeleri sökmek için çok gerekli olmasa da çakacağım zaman lazım olacağı için plastikten birkaç parça yapıyorum. Elime ne geçtiyse onunla, eskilerden , kalan parçalardan. Burada amaç keçeleri çakarken keçeye zarar vermemek , yanlışlıkla keçe yuvasına ve etrafına zarar vermemek. Olsa iyi olur , eğer yoksa pürüzsüz, ağız gönyesi düzgün ve çapaklı olmayan metal parçalar da kullanılabilir fakat keçenin dış çapından biraz küçük olmalı o keçeyi çaktığımız şey. Örneğin 1-2 mm. daha küçük, keçenin göbek kısmından basacak kadar küçük çaplı olmamalı :!:

Resim

Başka seçenek yoksa veya aranan çapta malzemeler bulunamıyorsa lokma takımının uzatma kol ucuna takılacak lokmaları da acil durumlarda iş yapar. Çeşitli çaplar vardır orada ama yine de dikkati olmak lazım çünkü tavsiye edilen şey dediğim gibi , keçenin çapından birazcık küçük , ağzı dolu ve gönyesi düzgün , çapaksız ve olabiliyorsa bir plastik parça ile çakmaktır.

Ön kapak şöyle birşey , ön ve arka kapakta millerin uçlarına denk gelen yuvalardaki ve bir de vites değiştirme için yandan çıkıştaki keçeyi sökeceğiz :
Resim

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Rulmanlar için gereken çektirme bu :
Resim

Bu çektirme yokken zihnisinir yöntemlerle presin altında sökebiliyordum rulmanları ama normal hobici bunu denemesin derim :!: Neden ? Çünkü bende iki tane pres, onların parça bağlama delikleri , sabitleme cıvataları , rulman arasına girecek çelik parçalar yoksa bile onları tornada , frezede vs. yapmak gibi imkanlar var. Normal şartlarda bu rulmanlar sökülecekse :

Aman , çekiçle ve levyelerle girişmeyelim.

Eğer pres varsa sadece bu çektirme muhakkak kullanılmalı :!:
Pres yoksa bu çektirmenin de vidalı bir devamı var , çektirme + o parça da kullanılmalı yoksa gruplara zarar vermek çok da zor değil :!:

Resim
Resim

Resim
Resim
Resim

Buradan sonra benim minyatür presin şasi arasına sığmıyor dişliler. Güç rahat rahat yetiyor ama mesafeler kurtarmıyor ve bir büyük prese geçiyorum :
Resim
Resim
Resim

Tam çektirme veya pres + çektirme yoksa bu işi dışarıda yaptırın derim. Çok büyük güçlü hidrolik preslerin altına sokmaya kalkarlarsa buna izin vermeyin. Bunun dışında bir sorun çıkmaz.

---

Rulmanların birinin üzerinde segman var ve burada bir detay var. Prizdirek milinin frezeli olan tarafı değil de, arka ucundaki küçük dişli tarafındaki rulman :!:
Bu rulmanı takarken yayı da bir miktar yerine bastırıyorsunuz. Yay güçlü bir yay. Eğer rulmanı yerine takınca yay onu geriye itip segman kanalının üzerine doğru kaydırıyorsa... Parçayı mengenede veya presin altında bastırırken takarlar o segmanı yerine. Bu kesinlikle yanlış :!: Mil bir miktar aşınmış demektir ve tüm yük segmana binecek anlamına geliyor. Rulman yerine sıkı geçmek zorunda yoksa segman kanalını boşlatır , segmanı da eritip atar zamanla. Buraya özel bir durum var ve Nurettinin prizdirek milinde de karşımıza çıkıyor.
Resim

Mikrometreyle çap ölçümü yapıyorum. Sadece yüzde iki noksanı var , bu iyi. Rulman üzerinde dönmemiş, dönme yok, titreşimle oluşan mikroskobik bir aşınma var, bunun çaresine bakacağız ve rulmanı oraya sıkı sıkı geçireceğiz toplarken :
Resim

Ya da sıfır prizdirek mili alınacak..
Son olasılık da öylece takmak, bu olmaz. Bu tür detaylara dikkat edin. Tüm rulmanlar sıkı çıkarken biri rahat geliyorsa bunun önlemi alınmalı. Aynı şey dış çanakların geçtiği noktalar için de geçerli çünkü bu çok uzun bir süreç fakat önlem alınmazsa bu türden ufak tefak şeyler bir noktadan sonra hızlanır, hem de çok hızlanır.
----

Son bir rulman daha var. Hem şanzımanla ilgili , hem de ilgisi yok ; prizdrek içinden geçen bir mili arkadan öne doğru iterek debriyaj yapıyor bu motorlar. Prizdrek mili boydan boya delik ve dönüyor. Devriyaj da dönüyor. Doğal olarak itici çubuk da dönüyor ama bunu iten manivela sabit. Manivela ile çubuk arasında bir rulman var. Yayın solundaki parça. Rulman o plastik parçanın içinde ve sökülmüyor, o siyah parçayı alıp değiştiriyorsun. İçinde de büte bilyalar gibi , o eksende yük taşımak üzere yapılmış bir rulman var :
Resim

Bu rulman da eskimiş. Daha gider, ama günün birinde değişmesi gerek. Bu parça şanzımanın dışında olduğu için , Nurettin sana soruyorum ; bunu da sipariş edecek miyiz ? Sonra almak mümkün, motoru dağıtmadan değişimi yapılabiliyor. İster şimdi bu partiyle birlikte , ister evde şanzımanı takarken, ister 10-15 bin km. sonra vs. istediğin zaman değiştirme imkanın var.

---

Resim

Bu da rulmanları sökünce kendiliğinden sökülen kısımlar. Grupların içindeki toplam detayın küçük bir kısmı. Rulmanları sökerken pullar mullar şakır şukur yerlere düşüp sağa sola saçılıp kaybolma potansiyelinde. Bir çelik pul yuvarlandı gitti , sonunda buldum ama bulana kadar epey emekledim yerlerde ..

Bir buna sinir olurum .. Bir de , zorlarken "çıtirt" veya "çaturt" sesinin duyulduğu o anlar yok mu arkadaş.. :lol: :lol: Zıpla sinirden olduğun yerde. Say söv.. :lol: :lol:

Sevgiler...CeM...
ilyada
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen Nurettin Ozcan tarih 20 Nis 2010, 09:59

Cem, makulsa o son bahsettigin rulmani da degistirelim. Sadece rulman mi yoksa baska parca da isteyecek mi?

Bu rulman ve hilalleri ne zaman ediniriz?

Bempar'a siparis edilecek kecelerin detay/parca numaralari nedir?

Ben onumuzdeki hafta burada olmayacagim, o nedenle hic olmazsa Bempar siparisimizi cumaya kadar verelim.

Ben bu hafta balata ve krank kecesi siparisini veriyorum. Motobins'le yazistim, krank kecesini buldum.
Nurettin Ozcan
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen Nurettin Ozcan tarih 20 Nis 2010, 10:21

Rulmanlar;

http://www.motobins.co.uk/bmw-parts.php ... 50%20R1200

Keceler;

http://www.motobins.co.uk/bmw-parts.php ... 50%20R1200

Rulmanlar bu sitede biraz yuksek mi acaba? Turkiye'den bakip kiyaslayabilecek miyiz?
Yardimlariniz icin tesekkurler.
Nurettin Ozcan
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen ilyada tarih 21 Nis 2010, 13:25

tamamdır nurettin. ben seni aradım, beş dakka sonra onlar da bana döndüler.
ilyada
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen Nurettin Ozcan tarih 21 Nis 2010, 14:37

Tugcan, cok tesekkurler.

Cem, bi baksin da, nerden derse alalim.
Nurettin Ozcan
 

Re: '96 1100GS Agir Bakim- Duroturk

Mesajgönderen ilyada tarih 21 Nis 2010, 15:41

Ah ben ne diyeceğimi bir bilsem .. Sinirden ağlamak üzereyim :cry:

Borusan ve Bempar fiyatlarını sordum. Rulmanlar için durum şöyle :


...........................................................................Borusan..........Bempar
52x20x15 - 801201 - N.F - FAG (7 misket. Plastik kafesli..)..........?................44..........Euro...
52x25x15 - 801200 - M.B - " (9 misket) iki adet....................35 + 35..........29 + 29
59x17x20 - 801199 - M.F - " (6 misket).................................85...............70
47x17x14 - 801202 - N.F - " (7 misket).................................33...............27
47x20x14 - Numaralar okunamıyor. (8 misket)........................33...............28

Debriyaj itici çubuk rulmanı----------------------------------------------------------------50

Prizdirek giriş keçesi------------35x22x6--------------------------------15---------------12
Prizdirek arka taraf keçesi-----35x20x5---------------------------------15---------------11
Çıkış mili keçesi-----------------40x25x6----------------------------------?----------------10
Vites pedalı Keçesi--------------22x14x5----------------------------------9-----------------7

Borusan bir rulman ve bir de keçenin fiyatını bilmediğini , çoğu malın elinde hazırda olmadığını söylüyor. Uçak kargosundan bahsediyor.

Bemparda fiyatlarda ve parçalarda bilinmeyen birşey yok, hiçbiri elinde yok, 20-25 gün sonra gelecek partiye ilave olacak diyor.

Borusanın eksik olan iki fiyatını da yaklaşık olarak bu oranlara bakarak eklediğimde yaklaşık 386 euro + kdv ediyor.
Bemparda 317 euro + kdv tutuyor.

772 lira + kdv 910 lira..
634 lira + kdv 748 lira..

Fark 162 lira..

Yani bu işi nizami yapıp Borusandan parça alarak yaparsan bu şanzımanı sadece açıp kapamak , evde, salonda kendin açıp kapasan 910 lira tutar. Açınca rulman keçe değişir.. Bempara gider standart parçaları alırsan 162 lira daha ucuz olur ama yine değişen birşey yok aslında .. Bu ne yahu :evil: ..
-----

Şanzıman içi rulmanlar toplamı 535 lira tutuyor :shock:

M. Kızılda orjinal Fag yok. Özel seri , zor bulursun diyor.
Fag ana tedarikçilerinden birini aradım, yanıt bekliyorum.
M. Kızıl aynı ölçülerde SKF verebilirim diyor , ben muadil sorduktan sonra. Tuğcanın dediği 17x59x20 hariç tümünü SKF ten verebilirim diyor. Ben dayanımda bir sıkıntı olur mu diye sorduğumda .. Yani bunlar şanzıman içinde çalışacak ama maruz kaldıkları güçleri normal bir otomobilin şanzımanı ile spor bir otomobilin şanzıman rulmanları arasındaki fark gibi düşünün, bunlar da 4 saniyede 100 km. ye çıkan araçlar vs. diyorum. O da cevaben , ben bu ölçülerden birini daha önce aynı biçimde motosikler için , bir ss. motor için verdim , kullanıyorlar, kullanılıyor vs. diyor.

O 59luk hariç diğer beşinin toplamı 60 lira civarı. Çift taraf kapalı , küre misket, marka SKF..

Nurettin, 535 lira verebilirsin, 60 lira verebilirsin .. Ama bunu biraz daha konuşalım. Tuğcanın mesajlar devam ediyor. Onun Fag lar , bu ölçülerin aynısı ama farklı rulmanlar mı ? .. Nsk var. Timken var..

Tuğcan ne diyorsun ? Dayanım, teknik detaylar vs. ?

90 numara yağ. 80 derece sıcaklık. Ortalama 3-5000 devir. Şanzıman içi. Sen ne düşünüyorsun ? Örneğin , 52x25x15in içinde 9 tane misket var.. 59luk öküz gibi olan ise 6 misket.. Ne ayak bunlar ?

Teknik anlamda aynı ihtiyaçları karşılaması anlamında düşüncelerinizi alayım. Kıl soru olduğunu biliyorum :twisted:

Ben mi ? Ben takardım abi. Zikseler o parayı vermem beş tane rulmana. Bizim mecburen aldığımız bazı rulmanlar oldu bugüne kadar ama teknik açıdan başka hiç bir alternatif yoktu. Alet bi -40 dereceye giriyordu, sonra beş dakka sonra 100-150 dereceye.. Ne takarsan tak dayanmadığı için verdik uçuk paralar bazen. Bu durumda ise bana göre, Katalog verilerine şöyle bir bakmak lazım. Yani bulduğumuz rulmanların tek ortak noktası sadece ve sadece iç ve dış ölçüleriyse hayır..

Tuğcan buna beraber karar verelim. Sen benden iyi biliyorsun bu tür konuları.
ilyada
 

ÖncekiSonraki

Dön R1100 & R1150 YAĞ KAFA (Oilhead)

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Google [Bot] ve 2 misafir

cron